Ar esama kūno masė pakankama, vertinama pagal kūno masės indeksą (KMI), kuris apskaičiuojamas svorį (kilogramais) dalinant iš ūgio (metrais) kvadratu (kg/m²) ir yra suskirstytas į grupes:
  • Per maža kūno masė, KMI <18,5;
  • Normali kūno masė, KMI 18,5-24,9;
  • Antsvoris,KMI 25 – 29,9;
  • 1° nutukimas, KMI 30 – 34,9;
  • 2° nutukimas, KMI 35-39,9;
  • 3° nutukimas, >40.
Svarbu: aktyvių žmonių KMI dažniausiai žemesnis nei 25. Tokiu atveju nėra jokių svorio problemų. 1°, 2° ir 3° nutukimai turi būti mediciniškai gydomi, nes dėl nutukimo kenčia visas organizmas. Atsiranda širdies ir kraujagyslių ligos – greičiau vystosi aterosklerozė, padidėja kraujospūdis. Dėl riebalinio audinio pertekliaus, organizmas tampa nejautrus insulinui – galiausiai susergama cukriniu diabetu. Padidėjusi kūno masė ryškiai padidina krūvį sąnariams, jie greičiau „susidėvi“. Cholesterolio perteklius skatina akmenų susidarymą tulžies pūslėje, „suriebėja“ kepenys, kasa. Išauga rizika susirgti vėžiu, ypač storosios žarnos, gimdos gleivinės, krūties. Sutrumpėja vidutinė gyvenimo trukmė (mirtingumas auga didėjant KMI ir progresuoja kiekvienais metais).
 
KMI kilmė

Kūno masės indeksas yra labai sena formulė, sudaryta Belgijos matematiko Adolphe Quetelet 19 amžiuje. Ji atsirado tuo pačiu metu kaip ir Broko formulė. Skaičiuodami atimkite 100 iš ūgio (cm), kad nustatytumėte normalų svorį, vėliau atėmus 10 % galite apskaičiuoti idealų svorį. Broko formulė, pavadinta prancūzų karinio gydytojo Paul Broca vardu, yra gana lengva ir kiekvienas gali ją naudoti. Visgi, su Broko formule yra problema, jei bandoma nustatyti kategoriją didelės grupės žmonių, turinčių konkrečias sveikatos rizikos problemas, kuriais reikia spręsti. Todėl yra beprasmiška siekti idealaus svorio. KMI veikia geriau, kai atsižvelgiama į ūgį ir svorį kartu, kaip į bendrą skaičių.

Kūno sudėties analizė

KMI padeda nustatyti, ar žmogus turi antsvorio, tačiau neįvertina kitų svarbių sveikatai faktorių. Sportininko atleto KMI gali būti 40, tačiau tai nereikš, kad jis nutukęs. Norint sistemingai įvertinti savo organizmo būklę, derėtų pasikliauti ne tik KMI, bet ir atlikti kūno sudėties analizę.
Kūno sudėties analizatoriumi įvertinama kūno sudėtis, atliekama raumenų ir riebalų segmentinė analizė, pilvo srities analizė ir teikiamos rekomendacijos mitybai bei kūno sudėties korekcijai.